• Thema Thema: Hoe kan je samenwerken?, Met collega’s & partners , Hoe werk je aan professionele groei? en Doelgericht werken
  • Duurtijd Duurtijd: 20- 30min
  • Media Media: Werkvorm en reflectie-instrument

Als je doelgericht gewerkt hebt aan eigen doelen in functie van inclusieve leeromgevingen, is het de moeite waard om je successen samen met collega’s en andere betrokkenen te vieren… Tegelijk stopt je competentiegroei ook niet. Als je voor bepaalde zaken verder tijd wilt krijgen, een prioriteit ziet of iets duurzaam wilt verbreden of verankeren in de schoolwerking of daarbuiten, moet je meestal ook anderen overtuigen van de meerwaarde daarvan. Expliciet maken wat je traject van professionele groei naar inclusie voor jou betekende, kan je helpen in je communicatie met je directie, collega’s, ouders, leerlingen en partners uit bijvoorbeeld CLB, pedagogische begeleiding, ondersteuningsnetwerk, scholengemeenschap, hogeschool of universiteit,… Dit kan je doen aan de hand van deze werkvorm gebaseerd op de methodiek ‘Waardecreatieverhaal’ (Korenhof, Coenders, & De Laat, 2011)

De waarde van Inclusief leren

 

Illustreer dit met concrete voorbeelden.

Zin in meer?

Als je nog meer inspiratie wil om wat je geleerd hebt in je inclusieve competentiegroei te borgen en verankeren, klik dan hier.

 

Gelijkaardige materialen:

  • Thema Thema:
  • Duurtijd Duurtijd: 0- 0min
  • Media Media:
  • Thema Thema:
  • Duurtijd Duurtijd: 15- 30min
  • Media Media:
  • Thema Thema:
  • Duurtijd Duurtijd: 160- 180min
  • Media Media:
  • Thema Thema:
  • Duurtijd Duurtijd: 120- 180min
  • Media Media:
  • Thema Thema:
  • Duurtijd Duurtijd: 20- 30min
  • Media Media:
  • Thema Thema:
  • Duurtijd Duurtijd: 0- 0min
  • Media Media: